שיפור ביצועי הרכב היא עבודה לא פשוטה שמיועדת למקצוענים ביותר ומדובר בתהליך משתלם ביותר.
רכב שעבר שיפור מסיבי, יהיה פשוט רכב אחר. חזק, איכותי ומהיר הרבה יותר.
במרכז אמריקה לרכב, שיפורי הרכב מחולקים אצלנו לשלוש דרגות שיפור שונות:
דרגה ראשונה:
אגזוזים (Performance Exhausts)
חלק מתהליך שיפור ביצועי הרכב עובר דרך החלפת האגזוז. התקנת אגזוז איכותי יותר, ישפר את זרימת הגזים המשתחררים ממנוע הרכב, באמצעות הפעלת לחץ פנימי נגדי בתזמון מושלם.
מערכות פליטת גז איכותיות מוסיפות למנוע בין 3 ל 7 כוח סוס! . מדובר כמובן בתוספת כוח משמעותית כתוצאה של החלפת אגזוז לאיכותי יותר בלבד.
מערכת יניקה ( Cold Air Ram)
שדרוג של מערכת היניקה של המנוע ברכב, יביא גם הוא לשיפור משמעותי ולהוספת מספר כוח סוס.
השדרוג נעשה באמצעות קירור של מידת נפח האוויר המוזרמת אל תוך המנוע. תהליך הצנון מאפשר את דחיסת האוויר ובכך להעלאת יחידת ההספק.
פילטר פתוח ( Open Air Filter)
מדובר בחלק חשוב ממערך שדרוג הרכב. שדרוג הפילטר המקורי לפילטר פתוח מביא לשיפורים משמעותיים באופן מיידי.
- שיפור תגובת המנוע ביחס לביצועי הסל"ד
- הגדלת ההספק בכ 3-5 כוח סוס במיידי.
- חיסכון עתידי בכך שפילטר פתוח עמיד יותר והטיפול בו פשוט הרבה יותר.
רבים רואים בהחלפת הפילטר את השלב הראשוני בשיפור הביצועים ומדובר בטיפול בעלויות נמוכות ביותר, המניב שיפורים משמעותיים כפי שראינו.
עדכון תוכנה/ החלפת שבב (Chips –Tuning Box)
ברכבים הכוללים מערכות הזרקת דלק אלקטרוניות (Electric Control Unit ) ניתן להגדיל את הספק המנוע משמעותית, באמצעות שדרוג התוכנה האלקטרונית, או החלפת שבב. שינויים אלו ישדרגו את תהליך ההצתה והזרקת הדלק וההספק יעלה בכ10-12 אחוזים מעל ההספק המקורי.
ברכבי דיזל טורבו, במקום החלפת שבב המנוע, מומלץ יותר לעדכן את התוכנה האלקטרונית או להוסיף לה שיפורים פנימיים. שדרוג זה ישפר את ההספק בכ40 אחוזים מעל ההספק המקורי.
ברכבי בנזין טורבו ניתן גם לעדכן את התוכנה, גם להוסיף שדרוגים פנימיים וקיימת גם האפשרות של החלפת שבב. שינויים אלו מגדילים את לחץ הגדישה (Boost Perssure) או מבטלים את ההגבל שנקבע לו במערכת ומביאים לידי העלאת ההספק בכ15 עד 35 אחוזים מעל ההספק המקורי.
ישנן רמות שונות של עדכוני תכונה ושבבים להחלפה ושיפור הביצועים שלהם שונה. שאלו על כך את המומחים שלנו ותקבלו החלטה בהתאם לצרכים, הרצונות והתקציב שלכם.
רמה 2
מפוח אוויר חשמלי ( Electrical Supercharge)
התקנת מפוח אוויר הפועל באמצעות מנוע חשמלי בעל צריכת חשמל נמוכה מאוד, תשפר את תגובת המנוע בכל הקשור לפעילותו המשפיעה על הסל"ד.
המפוח מותקן בין סעפת היניקה לפילטר הפתוח והפעלתו מתבצעת על ידי הנהג.
גלי זיזים חמים ( (Cam Shafts
החלפת גלי הזיזים של המנוע ושדרוגם בהתאמה לסוג הרכב (ודרישות הלקוח), תשפר משמעותית את הספק המנוע בכ13 כוח סוס נוספים- בהתאם לנפח המנוע.
השינוי יבוא לידי ביטוי דרך סיבובי מנוע רבים יותר.
שינוי מעברים בראש מנוע ( ( Porting
מדובר בפירוקו של ראש המנוע, ליטוש מעברים בפתחי היניקה והפליטה והגדלת נפח זרימת האוויר בנקודת זמן אחת. שדרוג זה כולל בתוכו לפעמים גם הגדלת שסתומי היניקה והפליטה, חיזוק הקפיצים והחלפת התושבות. שינוי זה יעלה את הספק המנוע בכ7 עד 10 כוח סוס.
מדובר בשדרוג יוקרתי מאוד, אך גם די יקר.



רמה 3

בדרגה זו נכללים החלפת טורבו ובניית ערכות טורבו ייחודיות ומותאמות לסוג הרכב. במקביל לכך, הוספת תוכנות לניהול משופר של המנוע. שינויים אלו נעשים באמצעות שינויים פנימיים במנוע:
- שינוי יחס הדחיסה
- התקנת טלטלים בעלי משקל נוצה (יותר קלים מטיטניום)
- הרכבת בוכנות קלות משקל
- חיזוק השלדה
- הנמכת השלדה בדרגות שונות
- הרכבת קפיצים ובולמי זעזועים משופרים
- התקנת גלי ארכובה קלי משקל